Výroba obsahu pro virtuální realitu a praktické využití virtuálních světů

Úvod do virtuální reality

– Vysvětlení základních principů a fungování technologie virtuální reality (VR)

– Přehled aktuálního hardwaru pro VR (headsety, ovladače, snímací zařízení)

– Požadavky na výkon počítačů a další potřebné vybavení

– Různé typy a úrovně virtuální reality (non-imerzivní, semi-imerzivní, plně imerzivní)

– Aplikační oblasti VR (zábava, vzdělávání, zdravotnictví, průmysl, vojenství, věda, …)

Vytváření 3D obsahu a prostředí pro VR

– Základy 3D modelování pomocí programů jako Blender, 3DS Max, Maya – Tvorba a texturování nízko-poly a vysoce-detailních 3D objektů a assetů

– Postupy úspory polygnů a optimalizace pro mobilní/VR použití

– Návrh a konstrukce virtuálních světů, architektur, krajin a kompletních scén

– Implementace interaktivních prvků (ovladače, animace, fyzikální simulace)

– Nasvícení, stínování, částicové systémy a další pokročilé renderovací techniky

– Příprava optimalizovaných 3D assetů pro real-time enginy

Fotografování vysoce kvalitních 360° sférických panoramat

– Zpracování a postprodukční úpravy 360° foto/video materiálu – Stitching (slepování) a stabilizace panoramat/sekvencí v sw jako PTGui, Autopano – Úpravy v Adobe profízích (Premiere, Photoshop) – barevné korekce, prolnutí, grafika

– Implementace 360° obsahu do virtuálních prostředí a VR aplikací

Publikování a monetizace VR obsahu

– Přehled hlavních distribučních platforem pro VR aplikace a hry (SteamVR, Oculus Store, Viveport, atd.)

– Požadavky a manuály pro vydávání aplikací na jednotlivých platformách

– Webové hostingové služby pro publikování a streamování 360° foto/video obsahu

– Využití WebVR a webových prohlížečů pro sdílení VR aplikací bez instalace

– Sociální VR prostředí a sdílené virtuální světy (VRChat, AltSpaceVR, Facebook Horizons) – Monetizační modely ve VR (prodej aplikací, předplatné, reklama, merchandising)

– Marketing a propagace VR řešení přes influencery, trailery, videa na sociálních sítích

Celý kurz bude zaměřen na hluboké praktické znalosti a hlavní část výuky budou tvořit workshopy, při kterých studenti sami budou aktivně vytvářet VR aplikace, 3D světy, 360° video a další obsah pro virtuální realitu pod vedením zkušených lektorů. Studenti si vyzkouší používání všech potřebných nástrojů a softwarů. Během kurzu každý student připraví vlastní komplexní VR projekt aplikující veškeré získané dovednosti.

© Webschool 2024.